Sidor

26 augusti 2011

Sanering och städ

När man bor i ett gammalt hus såsom vi så är det inte konstigt att rör och avlopp ibland strular. Så vi har spolat rören så att allt är bra och fräscht igen! Kan varmt rekomendera EM Sanering här i Västerås, snabb service och till ett bra pris (tänk på det- ring aldrig första bästa, alltid värt att kolla upp olika bolag för priser).


Det här med att städa är ju aldrig roligt, men när man gör det vill man ha bra grejer (medel). Med en mamma som har haft egen städfirma i många år så kan jag iallafall lite om städning (obs KAN- inte samma grej som att jag VILL och jämt städar haha).

Jag köper sällan medel i vanliga affärer såsom ICA, utan jag använder medel som mammas städfirma använde sig utav som man köper på t.ex Hygienteknik eller på Öbergs (Colorama här i Västerås). För vill man göra rent grundligt så använder jag bra medel istället för att bara ytpolisha med lite YES eller AJAX- som oftast luktar mer än vad det gör nytta (i min mening).
Det är starka grejer så på med handskarna och förvara oåtkomligt för barn! Men jag lovar att det blir skillnad, och det är drygt så även om det är dyrt så håller det i längden och det blir RENT!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Usch, jag borde storstäda här, men med ett förestående fönsterbyte i halva huset känns det inte så lockande än. Men när vi fått in de nya fönstren, då, då ska jag storstäda!;)
Bra jobbat med crosstrainern!:) Det är skitjobbigt i början, men efter ett tag blir man smått beroende. Kämpa på!
Kram

Jenny sa...

Tack för tipset, ska bara orka ta tag i det. Ofta blir det bara lite ytstädning, var är storstädningarna till jul????
Ha en underbar helg, här skiner solen, kram Jenny