Sidor

25 september 2011

Det brinner!

Äntligen kan vi använda KAMINEN! Så mysigt att elda- och så värmer det ju vårat vattenburna värmesystem. Mysfaktor och värme -alltid en bra kombo :)
Och enligt min man så räcker det att elda varannan dag för att värmen ska hålla sig och det är ju mycket bättre än det tidigare systemet då man var tvungen att elda 2-3 ggr/dag! Men det är tack vare ackumulatortankarna på 900 liter vatten som står i pannrummet.


Lite suddig bild men biorummet känns komplett nu med en fungerande kamin och från soffan kan man kika på tv/film och en mysig brasa :)

Det har varit en härlig helg med mycket sol, igår var jag och barnen till Parken Zoo med min bror och familj- allt var gratis, inträde, karuseller osv så det var bara att passa på! Tack så mycket att vi fick följa med bror
Nu är Viktor hos grannen och leker så jag ska passa på att röja upp här hemma!

Imorgon efter jobbet drar jag en vinnare i tävlingen!
Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Så fint och mysigt med kamin. Att den sedan är kopplad till det vanliga värmesystemet måste vara perfekt.
Härlig dag för zoobesök igår men jag kan tänka mig att det var mycke folk.
kram Ing-Britt

Ord & Känsla sa...

Kalas med sån härlig värme!
Vi har en braskamin, men den värmer endast upp själva rummet. Den går inte på värmesystemet.

Har skrivit i ditt förra inlägg om du vill kika...
Kram Helena

Helena sa...

Vad mysigt biorum ni har, med härliga färger. Å tänk vad många myskvällar ni ska ha där nere i höst/vinter.