Sidor

30 november 2011

Mörkrets ljus

I kökets mörker står ett fat med lite ljus denna kväll. "Silverbrickan/fatet" är köpt på loppis för 30 kr. Glasburken är också från loppis (20 kr)- i den ska jag ha en grankvist, jag har bara inte hunnit komma så långt. De gamla propparna använder jag som ljushållare och en gammal makrillsburk har jag pyntat med lite mossa, kotte och små röda dekorationer. Väldigt enkelt (och billigt) men det funkar :)

Nu ska jag ta mig en tur i blogglandia och se vad ni har för er, det är mycket nu att göra och fixa med och det är bara 24 dagar kvar till julafton!
Hoppas ni har en mysig kväll!


7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Helena!
Vad fint!!

Ha en mysig kväll,

Kraam Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, kläderna är verkligen fantastiska. Det finns hur läckra som helst till pojkar med, fastnade för jackorna och västarna där ja. Kika in....googla Pomp de lux så kommer du dit

Kram Teres

Hemmavid sa...

Mysigt med levande ljus!

Och så fiffigt att använda propparna som ljushållare!

Kramen Jenny

Jenny sa...

Hihi, så piffigt :)
Aaah, gillar loppisfynd!!
Ha det gott, stressa inte ;)
Kram Jenny

Helena sa...

Rolig idé att använda propparna som ljushållare. Det hade jag aldrig kommit på. Trevlig kväll! kram

Rapport till Vänfors sa...

Anorlund så är i jultider men jätte charmigt, sånt gillar jag.
Kram Annika

Anna sa...

Rolig ide att använda proppar! Det var verkligen fint! Mysig blogg! Jag återkommer gärna!

Trevlig advent till dig!