Sidor

17 november 2011

Så tokigt

Vad nu? En växasäng ute på altanen?!


Jag har hittat och tittat på gamla bilder på barnen, guuuud vad tiden går fort!

Halloj i stugorna!
Torsdag kväll redan, killivipp vad veckan har gått fort- imorgon är det fredagsmys igen :)

Om ni undrar varför det står en växasäng ute på altanen så kan ni fortsätta fundera på det haha. Man skulle kunna tro att när man bor i hus så har man plats för ALLT. I mina beräkningar så har jag visst uteslutit alla VERKTYG och MASKINER som behövs och finns i huset i och med alla renoveringar som vi håller på med, så alla mina VIKTIGA och MÅSTE-HA grejer får liksom inte plats. Sängen ska såklart stå i Hannes rum sen när han är redo för den (jag och min framförhållning, jag köpte väl den när han låg i magen eller precis var nykläckt). Självklart ska den målas vit innan den hamnar i hans rum.

Sängen fick flytta på sig för att göra plats för all ved som tillfälligt (för i år) huserar i gamla bastun. Men jag tänkte att den kan stå på altanen och så gör jag en liten "myssänghörna" med filtar och kuddar och sen när julgranen är på plats så blir det säkert jättemysigt. Säger vi. Hoppas vi. Ja vi har inget val, den kan ju inte direkt stå ute.

Önskar er en trevlig helg för jag kommer hem seeent imorgon ;)

KRAM

1 kommentar:

Handgjorda drömmar sa...

Växasäng på altanen passar ju fint!! En del har ju järnsäng utomhus ;)
Jättefin var den i alla fall och kan tro att den blir snäppet bättre med lite vit färg!
Kram Marie