Sidor

19 november 2011

Solpaneler

Solpanelerna läggs på plats

72 st rör som skall på plats...

Nere i pannrummet så har vi kontroll på värmen, värmen lagras i tankarna, som i dagsläget kommer från kaminen och nu även solpanelerna (även om det är "fel" årstid för dom just nu). Nu är det ett enda virrvarr med rör och kablar men det ska snyggas till "sen", vilket år som helst :)

Mannen har jobbat hårt idag och vi andra har haft en inne-mysa-dag då jag och Hannes är snoriga och hostiga. Dricker min 3e kopp te för dagen i skrivandets stund.
Men i morgon är det min tur att jobba, då ska jag ta tag i vedhögen därute som nu ska få plats inne i garaget.
Jag och barnen har ju ledig måndag så på så sätt känns det som långhelg- skönt :)

KRAM


3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Kanske inte rätt årstid för solpaneler men nu finns de ju på plats när den varma vårsolen kommer och det kanske ännu är snö på taket.
Men så tråkigt att du blivit av med påde mobil och plånbok. Tänk att det ska vara såå svårt att skilja på mitt och ditt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Hej!

Perfekt med solceller!

Hoppas att ni mår bättre med hosta och snor.. Ibland behöver man en innemysar dag!

Så skönt det låter med ledig måndag!
Kramen Jenny

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det kan tyckas att jag är ute i god tid....men vis av erfarenhet så vet jag att någonting brukar krångla till sig på slutet och då är jag alltid så glad över att mycket är fixat...du vet magsjukor, influensor o dyligt har hållit oss i karantän tidigare år...
Bli nu inte för impad av pepparkakehusbygge, det är färdig byggsats och det limmas ihop med kristyr på tub köpt på ica...
Smart med solpaneler!
Kram kram Anna