Sidor

27 februari 2012

Måla måla fixa

Jahapp vad är det jag gjorde igår egentligen. Ett stycke låda (känner du igen den Becca) och lite vit färg till att börja med....

Färdigmålad, men hmmm inte i botten alltså....

Såklart inte för botten på lådan blev en legovägg! Och hela lådan blev en legohylla som sitter fast på väggen. Här kan Viktor stå och bygga och leka för att sen bevara och visa upp sina byggen istället för att lägga ner bitarna i lådan igen.

Så botten och ena sidan av lådan fäste jag fast legoplattor på, fick skära till dom så dom passar perfekt.
Hade en tanke på att fästa små hjul på undersidan av lådan och göra en flyttbar förvaringslåda (för böcker, bilar osv). En annan idé är ju att fästa en spegel i lådan där jag har legoplattan, sätta små spottar (från IKEA) i underkant på ovansidan och göra typ ett 'sminkbord', där man kan sitta framför spegeln och leka frisör osv.
Finns mycket man kan göra med en låda!

Coolingen själv, som ville att jag skulle fota hans brandbil och gubbe (varför fotar mamma tråkiga lådor när hans leksaker är så mycket roligare). Så självklart fotade jag coola killen och hans bil!


Ledig måndag och vi ska åka till mormor och morfar!
Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Den lådan blev toppen, vilken idé :). Klart du ska fota den häftiga brandbilen oxå och tuffingen himself ;).
Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

Älskade pion sa...

Guuuud,du är allt en riktig pysselfia du,såååååå smart.:)Klart att grabbens coola kille och brandbil ska vara med...hälsa att dom var skitcoola.,)kram ulrika

I mina gömmor sa...

Så himla bra! Snyggt och dessutom perfekt även när han blir äldre och ev tycker det är kul att skriva med legot. Smart!

Kram Malin

Anonym sa...

Men vilken otroligt smart idé! Den sparar jag till ett senare tillfälle. Kram

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så fiffigt! Antar att sonen kommer att tillbringa massor med tid framför lådan!

Fågelburen har kommit fram - har dock inte hämtat ut paketet ännu.. Men imorgon.. så nyfiken.

Coolt efternamn du har förresten!

Kramen Jenny