Sidor

14 juni 2012

En sliten bänk


När mina föräldrar flyttade ut från huset lämnade dom kvar denna sittbänk, fult blå som jag hade planer på att måla- vilket år som helst. Nu 4 år senare så håller den på att förfalla och jag vet inte om den ens går att rädda...


Som ni ser så är den genomrutten på vissa ställen, men äh den får stå och se lite vintagesnygg ut i trädgården. Man får låta bli att luta sig mot den då haha. Eller så kanske man kan byta ut några brädor och försöka rusta upp den?


Idag är är jag hemma och vabbar, fast det var länge sen barnen var sjuka. Lilleman är tokförkyld och febrig och har dessutom nått konstigt rött utslag runt ena örat. Storebror fick gå en sväng till förskolan så lillebror kan få vila ut ordentligt (ja tack för han har varit vaken sen 05.15...). 

Så jag dricker en kopp kaffe och passar på att blogga medans han kikar på Blixten (vad annars). Kryddorna i bakgrunden växer och frodas, dessa är köpta på Lidl och dom har hållit bättre än de jag köpte på Plantagen. Kan i för sig bero på skötaren ;)

Tack för tips i förra inlägget, ska kika och se vad jag har i gömmorna! Och få se om jag törs visa en bild på det färdiga resultatet hihi. 

KRAM


4 kommentarer:

kavallinskan sa...

Ställ massor med blommor och slingrande växter på bänken, det skulle nog bli fint :)
Jobbigt att bli förkyld mitt i sommaren! Hoppas han kryar på sig snabbt!
Ha en fin dag!
kram

Vardagens guldkorn sa...

Oj, den såg välanvänd ut =0)
Lidel har superbra grönt!
Jag köpte en basilika där för halva priset mot maxi. Den var nog dubbelt så stor också och jättebra kvalite!

Nä nu är det dax att dra tillbaka till jobbet. 9:ornas avslutningsfest är i kväll och som HK-fröken har jag ansvaret för serveringspersonalen (år 8 elever) =0)
Terminens sista uppdrag, för imorgon är det SLUT!
Kram Linda

annashusidingtuna sa...

Hej!
Nog kan det gå att "rädda" dem om ni byter ut en planka eller 2 men Kavallinskans förslag lät också toppen.
Hoppas lilleman kryar på sig, sommarförkylningar är inte kul.
Kram Anna

Rapport till Vänfors sa...

Håller med tidigare: en blombänk hade varit jättefint. Bara vräk på med växter för kung och fosterland:))
Kram Annika