Sidor

9 september 2012

In med rött


God söndagkväll!

Vi har haft en rätt lugn och oplanerad helg vilket är skönt det med, inga direkta måsten och jag med min feber (japp 14 dagar senare liksom) försöker att vila och ja, ta det lugnt. När jag satt vid frukostbordet imorse och såg mig omkring så insåg jag att de pastelliga färgerna i köket har gjort sitt så nån timme senare så satte jag fart. Plocka undan det "somriga" och in med mer röda inslag mot det vita och svarta.Syns kanske inte så bra på mobilbilderna, men jag känner mig nöjd. Små medel liksom. Rött blir ju bra sen när julen kommer (låååångt dit såklart hihi). 

 Jag vill få in lite mer rött i inredningen och gärna i vardagsrummet. Såg denna matta på IKEA och blev helt kär, VILL ha den i vardagsrummet! Men min man totalvägrar, måste köra operation bearbetning ;) Just nu har vi rött i hallen och i biorummet och lite i köket, men som sagt, vill få in lite i vardagsrummet också.... 
I-landsproblem jag vet :) 


Ha en fin vecka, stor kram


 

6 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej ja visst byter man färg efter årstiderna.
Fast just nu har jag stoppat in lite mera pastelligt i köket i form av cupcake böcker. O sen lite mera svart o grått i vardagsrummet med kuddar o plädar.

De är bara o köra på med berarbetningen :)

Kram Camilla

TIDSOPTIMISTEN sa...

Julen kändes inte så långt borta när det ringde på dörren häromdagen och en liten pojke ville sälja jultidningar.....suck. Kan tänka mig att vänta lite med jultänk ett par månader till ;) Det blev iaf jättefint med det röda.

Kram Ullis

Unknown sa...

Snyggt med de röda detaljerna och nu är det ju passande även med rönnbär och lingon....sen julen :).
Gillar mattan jag oxå så jobba på du med övertalningen.
Så mysigt ni verkar ha haft det under majsplockningen, var är det?
Ha det gott, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Hejsan!

Klart du ska ha en ny matta. Brukar ju gå att övertala maken efter ett tag..

Härliga bilder!

Kramen Jenny

Handgjorda drömmar sa...

Rött känns helrätt :-) Snyggt och superfräscht!
Kramis

Älskade pion sa...

Visst är det härligt med lite mer färg nu på hösten.Ha en skön onsdag.Kram Ulrika