Sidor

23 oktober 2012

Rosa pippihuset

 
Min kusin och hans sambo bor i ett jättemysigt rosa "pippihus" som dom håller på och renoverar. Bastu och relax i källaren och på övervåningen sovrum och ett litet (tillfälligt?) kök. Mellanvåningen är under renovering just nu.


 
Älskar alla "gamla" och bevarade detaljer, dörren, farstukvisten mm.


 
Älskar ju vedspisar!

 
Så snyggt och fräscht med turkosa detaljer!
 

 
Gillar tapeten!
 
Ni, precis som jag, vill (säkert) se mer, men då får min kusin jobba på lite så får jag komma och fota allt när det är klart hihi ;)
Dom har ett jättefint hem, med många fina detaljer och huset är ju så charmigt- och kommer bli toksnyggt när det är färdigrenoverat! Men ja jag vet ju hur det är med renoveringsobjekt... Skynda långsamt- och blir man nånsin "klar"?!
Det finns även andra byggnader (förråd, garage) på tomten som skulle passa fint som gästhus eller liknande :) Och trädgården är mysig den med. Ja jag kan lätt se mig bo här (ett stenkast från vattnet ligger det också).
 
Det var några glimtar från T&V's hem, tack för att vi fick komma (och för att jag fick fota).
Nu jobba lite, ha en fin dag!
 
KRAM
 

1 kommentar:

Jenny sa...

Det verkar vara ett jättemysigt hem! Helt underbara gamla detaljer, som dörrarna och trappan, tokgillar!

Kram,
Jenny