Sidor

22 oktober 2012

Vasa, Finland

 
Då är jag hemma igen efter några dagar hos släkt och familj i Vasa. Där var det också vackert höstigt, och kallt.

 
Jag och min bror bodde på ett hotell som låg väldigt centralt, den här statyn står mitt på torget och den såg vi även från vårt hotellrum.

 
Trots omständigheterna så var det en bra resa, synd att tiden inte räcker till att träffa alla, men nu var vi där främst för min morbrors begravning...

 
En enkel och vacker begravning, här på bilden står de närmast anhöriga, min morbrors fyra barn och hans syster (min mamma) till höger.
 

 
Min storebror (den yngsta av dom tre jag har)

 
 
Känns lite sisådär att fota på begravning och det runtomkring, men ändå vill man ha med sig ett minne härifrån.
 
En varm kram till alla mina släktningar där!
 
I nästa inlägg ska jag visa lite bilder från min kusin och hans sambos hus, lite "villa villerkulla" över det- så mysigt!
 
KRAM
 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Fina bilder från din helg. Ni ser verkligen ut att ha fasft bättre väder än oss.
Ha nu en fin start på veckan, kram Ing-Britt

Marina sa...

Tack för besöket! Trevligt att du satt in en bild på din bror, som jag inte hann se, ser att han är lik sin far...
Hälsa o ha de bra! höres på "nätet"
H. Marina

Marina sa...

Tack för besöket! Trevligt att du satt in en bild på din bror, som jag inte hann se, ser att han är lik sin far...
Hälsa o ha de bra! höres på "nätet"
H. Marina

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så fina bilder du visar.. Tycker du skildrar begravningen på ett vackert sätt...

Hoppas du haft en fin måndag.
kramen jenny

På vår udde! sa...

Se där ja, där är han "min" gamla ungdomskärlek! Vad lik Roffe (som han såg ut för 20 år sedan) han blivit. Hälsa honom från mig.

/ Helena