Sidor

30 november 2012

Snart första advent

 
Nu har även jag börjat komma igång ordentligt julpyntadet, så ljusstakar och julgardiner har kommit upp lite varstans. Sen ska väl bara "resten" upp, lite annat pynt och tomtar och så. Detta är favoritljusstaken och den får i år stå i lilla fönstret i vardagsrummet ut mot altanen.

 
Ute på altanen satte jag faktiskt bara upp den stora stjärnan istället för ljusslingan som brukar hänga härute. Och pläden i soffan med mormorsrutor gör det lite mysigare gentemot allt det vita. Stolen där ska jag byta ut mot däckstolen istället, så får den övervintra inne i väntan på sommaren igen :)
 
Och så har vi fått snö, kan det bli bättre julstämning så här i adventstider!
 
Önskar er en trevlig helg!
kram
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt!! Jag har oxå fått upp några stakar men inga gardiner, det får bli till veckan.
Nusnäs stakarna är allt bland de finaste man kan ha så jag förstår att den ligger dig varmt om hjärtat.
Ha de gott, kram Ing-Britt