Sidor

5 december 2012

Lite lärk och tomtar


 
I hallen har jag ställt lite lärkgrenar med kottar och förvånande nog har dom fått stå kvar där utan barnens pillipill. Dom börjar bli stora nu och låter mammas "krims och krams" vara ifred nu hihi. Lite vita juldekorationer får hänga i den också.

 
Och min lilla tomtesamling, jag är ju lite svag för dessa söta tomtar med nerdragna luvor. Kommer säkert bli en eller annan tomte till hehe.
 
Idag är det verkligen snöstorm här och det var riktigt läskigt att köra bil till och från jobbet idag. Snö i all ära, men storm och snöyra- nä tack. Hoppas det lugnar ner sig...
På jobbet (förskola) har vi börjat med julpyssel, vi sjunger julsånger, vi pyntar så julstämningen infinner sig mer och mer. Och jag längtar mer och mer, även om julen i år blir väldigt liten och enkel. Men det ska bli härligt att bara få vara ledig. Och nyårsplaner spikades så sent som idag :)
 
Har två lediga måndagar innan jul, undra om jag ska få in lite bak på dom. Bakmässigt blir det nog bara pepparkakor (ingen gillar saffransbullar här hemma) och sen blir det att göra julgodis- det går nog åt desto mer :)
 
Hoppas ni har det bra och julstökar lugnt och fint!
 
KRAM
 

5 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Det är visst många som tar in lärk nu till julen. Spännande.

Hoppas du hinner med lite julbak hemma sen.

Kram Teres

Älskade pion sa...

Vad fint du har pyntat i hallen.Jag ska nog ta fram mina tomtar idag,mysigt.Ha en skön helg.Kram Ulrika

Linda sa...

Älskar lärkträd, de är så fina med sina små söta kottar. Och tomtarna, förstår dig precis!

En av dina lediga måndagar har jag nu bokat OCH vad sägs om att göra tomte fudge med barnen? Har recept, aldrig provat men det lät enkelt!

Nu ska jag pulsa mig fram till förskolan... Kram på dig underbara du <3

Hemmavid sa...

Hejsan!

Kommer ihåg när barnen var mindre och man verkligen avundades alla som kunde ha fina dekorationer framme...

Nu är man där själv och har nästan glömt bort hur de pillade på ALLT!!

Fint med lärkträd - mkt dekorativt.

Kramen Jenny

Unknown sa...

Så fint med lärk. Och visst är de söta dina tomtar.
Ha de gott, kram Ing-Britt