Sidor

8 december 2012

Ljus i mörkret

 
Bredvid "min" fåtölj i vardagsrummet står ett litet bord med en massa ljus på. (Bordet som fortfarande inte har blivit målat eftersom jag inte vet vilken färg jag vill ha på det). Adventsljusstaken är förra årets och där får alla ljusen brinna, årets adventsljusstake står i köket. Gardinerna testhängde jag för några dagar sen och jag har inte kommit längre än så- dom ska givetvis strykas... OCH dessutom hänger dom uppochner ser jag NU ha ha ha....
 
Idag har vi varit på en mindre shoppingturne, bland annat till IKEA. Konstigt att man alltid köper ljus där :) Jag köpte dessutom ett pepparkakshus där (15 kr) så det är bara att "limma ihop" antar jag. Och dekorera det med barnen. Kan vara ett projekt för vår lediga måndag. Efteråt åkte vi till mina svärföräldrar och fikade när vi ändå var på den sidan av stan.
 
Dagarna rullar på i himla fart och dessutom har jag 'stora tankar' i huvudet men inget jag i dagsläget kan säga mer om. Men det är något positivt och bra (så ingen tror det är skilsmässa eller nått haha).
 
KRAM på er fina!
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

God morgon!
Dom där björkljusen är verkligen fina och även den där fina koppen med fjäril. Har en likadan fast med trollslända, hade även velat ha fjärilen men den var slut.
Önskar dig en fin andra advent, kram Ing-Britt

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj! Kikar in för att önska dig en härlig andra advent! Du har väl sett att jag lottar ut ett presentkort på 500 kr i bloggen? Titta in om du vill vara med.

http://emmasvitadrommar.blogspot.se/2012/12/vinn-en-julklapp-till-dig-sjalv.html

kram Emma