Sidor

9 mars 2013

Tvättar i tvättstugan

 
Igår var det kvinnodagen och idag "kvinnogöra"?!? Nejdå här delar vi på allt, faktiskt så gör mannen nog mer än mig, men när det kommer till tvättstugan och att tvätta så gör jag det helst själv! Jag har köpt lite fina luktagottmedel från Maison Belle, så det doftar ljuvligt nere i tvättstugan nu.

 
En lång arbetsbänk som kommer bli perfekt att vika tvätt på och så vidare, men nej, inte nu, eftersom vi inte har installerat elementen ännu. Vi har dom men hantverkaren (läs min man) har inte kommit till skott än, hehe ;) Så i källaren är det pisskallt under vintertid.

 
Ovanför diskhon (och brevid maskinerna) har jag en liten hylla med tvättmedel på och lite lull-lull. Olika tvättanvisningar har jag ramat in, passande och snyggt. Mer bilder från tvättstugan finns under kategorin 'tvättstuga'.
 
Gaaah så mycket tvätt det blir i en småbarnsfamilj, jag får helt enkelt fortsätta- men sen. Först ska jag och barnen på shoppingturné med min mamma :)
 
Ha en skön lördag!
 
KRAM
 

3 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej vilken fin tvättstuga du har!
Avis hahahah :)
Jo tack vi har också sketakallt i våran också.
O så står ett badkar även där, hmm inte den bästa atmosfären o koppla av i :)

ha en skön lördag
Kram Camilla

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken fin tvättstuga du har, önskar jag kunde ha sån ordning i min. Men nej där ställs allt bröte som vi inte vet vart vi ska göra av ;). Inte är den rustad sen typ 70-talet heller.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Hejsan!

SÅ lyxigt att ha en tvättstuga. Det skulle jag också vilja ha..
Vi har tvättmaskinen i badrummet, vilket inte alltid är så praktiskt.

En lång bänk att vika tvätt på låter inte heller dumt!

Tycker att vi har oändligt med tvätt vi också - fast våra barn börjar bli stora.. Men det blir ju en hel del träningskläder också - ju större barnen blir...

Ha en fin kväll.
Kramen Jenny