Sidor

24 april 2013

Kom så leker vi!


 
När Hannes fyllde år fick han ett marknadsstånd i present, och eftersom det är i papp är den lätt att flytta runt. Ibland står den ute på altanen, eller i vardagsrummet eller i barnrummen.
Iallafall, båda barnen tycker om leka med låssasmat, dom leker affär, dom lagar mat och bakar i lekköket, dom tycker om att duka och låssasfika mm. Så jag har kikat runt lite på nätet för att hitta någon bra sida där man kan köpa låssaasmat som både ser bra och verkligt ut och dessutom är hållbart. På Lekmer hittade jag en en massa olika marknadslådor och set, perfekt när barnen leker affär! Här är är några av godbitarna som jag hittade;

 
Himla fiffigt dessutom att katergorin på sidan heter "nästan på riktigt", för det är ju precis vad det är!
Klicka HÄR för att se mer.
 
Här hemma är det sjukstuga igen, började med att mannen var sjuk i helgen och som vanligt när han är sjuk så smittar han resten av familjen. Men barnen är oförskämt pigga trots förkylning medan en annan nästan ligger däckad med 38 i feber. Men lite bättre idag och i skrivandets stund leker dom himla fint i Viktors rum. Hmm det är nästan för tyst så det är nog bäst att jag kikar vad dom gör ;)
 
Ha en fin dag, kram
 
 
 

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vilket bra tips på lite smått och gott! Skulle passa Liv perfekt då hon gillar laga mat på sin spis... Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

jag som tittade på det där marknadsståndet sist men köpte det inte då jag trodde att det skulle hålla max en vecka. Kanske får köpa det nästa gång då:)

Däremot finns massor av sakerna här hemma, leka affär är det bästa Tyra vet. Perfekt med dessa hållbara träleksaker

Kram Teres