Sidor

28 april 2013

Söndag

 
Söndagsbilden just nu, vi har precis ätit lunch och chillar med film (lilleman spelar på min mobil) och vilar efter en förmiddag ute. Jag som har varit väldigt krasslig ett par dagar kände idag att jag iallafall orkar kratta lite i trädgården. Inge snack om vad barnen gjorde ute;

 
Igår satte pappa ihop studsmattan åt dom-äntligen, vilken lycka! Som dom har längtat :)
Tycker det är en härlig bild på lyckliga barn på en underbar vårdag. Glada barn-glad mamma (för att citera dig Linda hihi).
 
Att ge sig på trädgårdsarbete efter flera dagars feber och förkylning kanske inte var så lyckat, men jag tog det lugnt, gjorde det jag orkade. Tyckte mest att det var skönt att få komma ut och "göra lite nytta". Får bli mer på onsdag när vi är lediga igen, och i helgen.
 
Nu får vi se om det blir strejk imorgon, om jag ska packa matlådor åt både barnen och mig själv, för om det blir strejk så serveras det ingen mat i förskolan. Medlarna har presenterat ett bud och kl 14 idag får vi veta hur det blir....
 
Hur som helst, hoppas solen skiner på er denna söndag, vi har sol men även lite blåst.
KRAM
 
 

3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt att se barnens glädje när studsmattan kommer upp. Det var meningen här hemma med men vi fastnade med trädgårdsarbete. Den får komma upp till veckan istället

Kram Teres

Elna sa...

Jag förstår att de blev lyckliga. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen

Giannina sa...

Hej! Vi vill tipsa om att du kan nominera din blogg till Årets Byggblogg som avser utnämna Sveriges bästa byggblogg den 29 maj 2013. Vinnaren kammar hem 25 000 kronor i ett projektkort att handla varor för på BAUHAUS. Skicka in ditt bidrag senast den 12 maj. Lycka till!
http://www.bauhaus.se/byggblogg.html

Giannina
Priest Public Relations