Sidor

9 mars 2014

DIY kakelbord


Jag har länge letat efter ett sidobord att ha i vardagsrummet mellan soffan och fåtöljen men eftersom jag inte hittade någon snygg/passande så gjorde vi en egen. Jag beställde de snygga kakelplattorna här och sen gjorde jag en ritning till mannen som gjorde själva bordet i plåt som sedan målades svart. 

En viktig funktion som jag var ute efter var att ha ett hyllplan under bordsskivan- att kunna stuva undan datorn/surfplattorna mm och ha fint lull-lull uppå ;) 
Bordet är ca 50*50 cm.


Är väldigt nöjd, jag har sån tur som har en så händig man (som dessutom är plåtslagare). Tack älskling! En fin födelsedagspresent dessutom (fyller ju år imorgon). 

Jag har haft en man och barnfri helg, dom har åkt upp till Östersund och jag har verkligen njutit av lugnet och tystnaden här hemma själv. Nåja igår kväll hade jag några tjejkompisar över, lite tapasplock, gott att dricka och bra musik att yla till hihi. Riktigt mysigt!

Nu ska jag fortsätta att städa lite, nog för att det är skönt med "egentid" så saknar jag mina älsklingar!

Ha det gött, kram!

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Så sjukt snyggt bord. Jättefint. Det är så fin med dessa kakelplattor tycker jag.

Ja, vädret i helgen kan man inte säga så mycket om. Eller ja, det ska vara blåsten då men man kan ju inte få allt:)

Fruktfatet är ett stort vitt löv från SIA. Detta är det lilla, har ett större med, underbara. Är egentligen uppläggningsfat och såldes för några år sedan.

Kram Teres

annashusidingtuna sa...

Nämen är din man plåtslagare?
Åååå jag har en ide om en toarulle hångare som skulle bli toppen i vårt badrum..
Gör han jobb åt privatpersoner?
Hittar inte din mail(min mail blev kapad i somras...)min mail är: anna.frid2@gmail.com
Hahaha var det i januari vi pratade om att försöka hinna ses???
Kram Anna