Sidor

17 april 2016

Det börjar bli dags...


Kaoset i källaren för ett par år sen! 


innan biorummet renoverades...


..och arbetsrummet/förrådet


Alltså de här gamla bilderna. Vilket jobb vi har haft med det här huset! Jag har hittat de här bilderna i bloggen, och även om det har stått still ett tag med renoveringen så är det kul att blicka tillbaka på vad vi faktiskt har gjort. 

Nu ska det där badrummet i källaren påbörjas. Vi har tänkt på det, skissat på det på papper- nu gäller det bara att få till det i verkligheten. Jag tror alla verktygen står kvar därnere sen sist, som en påminnelse och redo att användas igen. Min man är rätt fanatisk när det kommer till verktyg och han har nog de flesta. Men det finns faktiskt en maskin som jag vet att han saknar och det är en skruvautomat (finns t.ex här). En skruvautomat underlättar arbetet när bland annat gipsskivor ska sättas på plats och under husets hela renovering har det gått åt en hel del gipsskivor. När jag träffade Tobbe var jag rätt lost vad gäller renovering och verktyg, men det här huset med all dess renovering har både lärt mig en del och väckt ett intresse kring bygg och renovering. Ni ska se mig med spikpistolen haha. 

Hur som helst, det ska bli skönt att äntligen komma igång igen! 



Inga kommentarer: