Sidor

12 november 2016

Dagens tre


Veckorna rullar på så fort numera, och nu när snön kom är det nästan omöjligt att inte tänka på julen och allt vad det innebär. Har ni alla julbestyren "klara i huvudet"? I år så ska vi inte fira julen hemma hos oss, utan vi ska iväg på två olika håll men tack och lov de två hållen åt samma håll, om ni hängde med ;)
Jag längtar iallafall till 1a advent så jag kan börja plocka fram den stora 'julkartongen' (läs kartonger). 

I skrivandets stund så sover båda barnen, mannen har åkt till Stockholm (vin och matmässan) och jag sitter här med en kopp kaffe och ett par kliande fingrar som har längtat efter att få skriva. Att få trycka på dessa tangenter och skriva...ord. Meningar. Även om meningarna i sig inte har en mening. För egentligen har jag inget särskilt att skriva om. 

På min yoga brukar instruktören avsluta varje pass med att säga: tänk på tre saker som du är tacksam för. Och det där har jag tänkt på, både där och generellt. Ja, visst kan jag dra till med att jag är tacksam för hälsan, mina barn och att det är fred i vårt land. Men då låter det ju som jag ska ställa upp i någon miss universum tävling, det är för banalt och tråkigt helt enkelt. 

Så. Dagens "tre" är istället;
- att jag över tid har lyckats gå ner 8 kg utan att varken banta eller svälta
- att jag bakade riktigt goda bullar häromsist- på riktigt!
- att min man är på vift idag så då har jag 'egentid' (läs: jag kan smygshoppa ifred haha)

Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer: