Sidor

8 november 2016

Glitterkanter i vardagen


Den här mattan har figurerat på många inredningssidor, och jag föll för den jag också. Egentligen en julgransmatta men jag har den i badrummet. När badrummet i källaren blir klart (vilket år som helst ni vet) så kanske jag vill ha den där istället. Vi får se. Men hundra kronor var den värd iallafall!



Sen har jag köpt en ny klänning med en passande snygg bomberjacka i samma material och färg till. Tänkte att den kan komma till användning nu inför julfester, jobbfester mm. Älskar detaljerna på jackan (som nästan är som en kavaj) silverglittrigt och festligt liksom :) Blir snyggt med ett par svarta boots eller stövlar till.
Och varför detta 'unnande' nu, innan jul och allt, när man egentligen ska hålla i pengarna så det räcker till julklappar och annat julbestyr. Om ni har hängt med i nyheterna angående lärarlöner så har det varit snack om det sk lärarlönelyftet. Ett lyft som tyvärr alla lärare inte fick ta del utav -vilket jag verkligen tycker är bedrövligt, för jag anser att alla lärare (inom förskola/skola/fritidshem mm) borde ha fått detta lönelyft. Men ja, jag var en utav dom som fick, vilket jag är jätteglad för men samtidigt är det rent sagt för jävligt att många av mina kollegor inte fick... 
Men det är som det är, och jag hoppas att dessa lärarlönelyft fortsätter och att det kommer att satsas mer på lärarna i fortsättningen. För skolan är viktig- och alla lärare behövs för att våra barn ska få en så trygg, bra och lärorik skoltid som möjligt! 

Inga kommentarer: